niedziela, 21 kwietnia 2013

Helleborus ( Ciemiernik)

Uwielbiam Helleborusy i właśnie zakwitły w moim ogródku. W zeszłym roku, a może to już drugi rok zakupiłam sadzonkę i miałam tylko jeden kwiat koloru zielonego. Myślałam, że taki będzie, ale w tym roku zakwitł na biało i ma aż pięć kwiatów :) z czego bardzo się cieszę.
Helleborusy są składnikiem wiązanek ślubnych, bardzo atrakcyjnie wygląda on w bukiecie i jako dekoracja stołu. Liście ma dłoniasto złożone, skórzaste, błyszczące i zimozielone.
Okazałe kwiaty występują pojedynczo po dwa rzadko po trzy i rosną do 30cm ( u mnie jednak wyjątek bo jest ich aż pięć :D ) Są to kwiaty które kwitną już pod koniec grudnia, a najczęściej w lutym i kwietniu.
Moje przebijały się przez śnieg, ale teraz pokazują swoje piękno.





Odrobinę florystycznie i kolorowo ;)




Pozdrawiam Serdecznie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz