niedziela, 7 października 2012

Liście do kompozycji florystycznych

Nie jestem w stanie od razu zapamiętać wszystkich nazw liści jakich używa się do układania bukietów. Sama nazwa nic mi nie mówi i szybko ją zapominam. Ja po prostu muszę widzieć dany liść aby utrwalił mi się w pamięci. Jedyny sposób to ciągłe zerkanie na zdjęcie i czytanie nazwy :D Dlatego zebrałam zdjęcia najczęściej używanych liści( wypełniaczy) do bukietów.
Pierwszy z nich to:

Aspidistra



Asparagus


Plumosus (Asparagus)



Aralia (Facja)



Skrzyp(Bambo,Equisetum)

Trawa Niedźwiedzia( Beargrass)



Chicojumbo
Tutaj się zastanawiam bo znalazłam identyczne liście( jak dla mnie oczywiście, laika), ale mają całkiem inne nazwy i teraz nie wiem czy jeden liść ma tyle nazw? A może czymś się różnią sami zobaczcie?
 Roebelinii( Nie jednak się różnią!)
Teepee(Tepe)Ale czy ta Tepe to nie to samo co Chicojumbo?
Coral

Cordyline(Kordylina)


Cykas



Dracena





Eukaliptus



Galax



Salal (Gaultheria shallon, Orzech)




Gipsówka (Gypsophila)


Kokos



Kuskus (Pamiętam z kursu bukieciarstwa, że podawano nam tą nazwę liścia, ale nie mogę sobie przypomnieć czy na pewno tak wyglądał?)




Leather(Ledervaren) Leder. Podobne do paproci, jak dla mnie :)



Miskantus



Monstera



Palma Waszyngtona (Palm)


Paproć



Ruskus


Tiki



Ostrokrzew




Na bukieciarstwie wspominano też taką nazwę jak Skimia. W końcu znalazłam tą roślinę, ale nie wiem czy rzeczywiście dodaje się ją do bukietów?




A tutaj jeszcze kwiat Ginger. Pamiętam, że był strasznie ciężki i trudny w utrzymaniu, a co dopiero układaniu w bukiet :)



Jako wypełniacz stosuje się też liście Gerbery. Uczą nas, że we Florystyce wszystko się przydaje i właśnie takiego patrzenia na kwiaty trzeba się nauczyć :)



Pominęłam jeden liść Epipremnum




Oczywiście jest jeszcze kilka liści i wypełniaczy, które się używa w bukietach i kompozycjach florystycznych, ale nie znalazłam jeszcze do nich zdjęć a są nimi: Figowiec, Filodendron, 
Hiperikum( dziurawiec,kawa, jest to krzew, zostawiłam go na działce i bardzo tego żałuję), Wax, Trachelium. 

A dzisiaj na zajęciach pisaliśmy o roślinach wieloletnich gruntowych i o roślinach wypełniających, ale to następnym razem, ale nie obiecuję, bo trochę tego jest :)
Pozdrawiam serdecznie  

22 komentarze:

  1. zbawiłaś mnie jednym słowem! :) ktoś tak porządnie spisał te wszystkie liście. Chwała Ci za to, absolutnie zostaję na Twoim blogu licząc na ciekawe inspiracje. pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o, widze ze sie znasz na kwiatkach, czy mozesz mi pomoc? bo moj kwiatek zle wyglada, mama mowi, ze sie nie zna i nie wiem co robic :((( zdjecie jego mam na profilu :(((

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny spis ;] będę częściej odwiedzać ten blog. Dziękuje <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za dobry materiał do nauki, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie pomogłaś mi przed zawodowym dzięki

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za podzielenie się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super że wpadłaś na ten pomysł-opis+zdjęcie- ja sama mam problem z zapamiętaniem nazw,aczkolwiek pomału już je notuje w głowie. Najgorsze to nazwy łacińskie nie wszędzie występują do nich nazwy polskie. Jak znajdziesz więcej zdjęć i opisów ,również kwiatów,to prześlij na bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ masz zdjęcie Filodendrona. Opisałeś go "monstera"

    OdpowiedzUsuń
  9. Extra,wielkie dzięki przyda się do nauki

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj, dzięki za to cenne podsumowanie :) Chcę zrobić bukiet ślubny i wianek z przewaga jaskrów oraz dodac elementy paproci/gałązek. Które paprocie są najtrwalsze?

    OdpowiedzUsuń
  11. Zbawienne informacje, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo wielkie dzięki ,będę tu zaglądać i uczyć się tych trudnych do zapamiętania nazw . Jesteś wielka :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. KUSKUS! :) raczej nie, a właściwie to żeńska Cannabis sativa subsp. indica... dokładnie. Uśmiałem się jak nigdy. Dziękuję autorce ;) i proszę o poprawę. W polskich warunkach niestety nie użyją Państwo tej rośliny nawet w celach florystycznych. A szkoda bo jej zapach może być bardzo podobny do wielu owoców, jagód, piżma, żywicy itd... Nie wspominając o właściwościach leczniczych :) oczywiście pod komendę lekarza ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tepe i choco to ten sam liść, ale Tepe to duże chico (chodzi o wielkość liścia) :) Rozróżnia się je zwłaszcza na południu Polski. W innych regionach prawdopodobnie mówi się małe i duże chico po prostu... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem czy myslalas o "mojej" roslinie do bukietow... Niestety, to nadaje sie tylko do bukietu stacjonarnego pt. Nie tykaj. Ale wyglada swietnie. Do obejrzenia na mojej notce

    OdpowiedzUsuń
  16. A gdzie można nabyć takie liście? Sztuczne czy żywe?

    OdpowiedzUsuń
  17. i teraz jutrzejszy egzamin wydaje się dużo prostszy :))))) DZIĘKUJĘ :) czemu ja tak późno tu trafiłam.... cała noc z Twoim blogiem przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  18. taki wiele odmian ozdobnych liści. teraz będę poszukiwać na hurtowniach robiąc domowe bukiety ;) dziękuję za zbiór wiedzy ;))

    OdpowiedzUsuń
  19. Nadmiar dodatków szkodzi bukietom - jako akcenty, owszem, ale czasami dodatków jest za dużo i kwiaty są przyćmione. Osobiście preferuję kompozycje, w których kwiat gra pierwsze skrzypce, zwłaszcza gdy chodzi o ślubne bukiety.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mi sie to przyda do nauki . Fajny wpis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Kuskus? :) Na zdjęciu konopia, nielegalna w Polsce Marihuana.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak dla mnie liście mogły by być jedynym elementem służącym do ozdoby bukietów plus rafia ! Fajny wpis , pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń