poniedziałek, 24 września 2012

Nowe kroki :)

Zacznę może od tego, że zapisałam się do szkoły Florystycznej. Szkoła jest roczna, dwa semestry, dość szybko będą egzaminy, czego się trochę boję :), ale jak nam powiedziano zdążymy wszystkiego się nauczyć, aby takowy egzamin zaliczyć. Sporo będzie godzin układania kwiatów i kompozycji florystycznych do tego mamy załatwić sobie praktyki w kwiaciarni 160 h, a jeśli nam się nie uda, szkoła pomoże nam w poszukaniach :) Ja osobiście już rozmawiałam z przemiłą właścicielką kwiaciarni, która zgodziła się abym u niej robiła takie 4 tygodniowe praktyki. Ucieszona jestem z tego ogromnie, kolejny kamień z serca mi spadł :D
Nie wiem czy prowadzenie notatek na tym blogu coś mi da, ale będę próbować. Będzie to jakaś forma zapamiętywania teorii którą musimy ogarnąć. Kolejne zajęcia mam za dwa tygodnie więc zdążę sobie wszystko uporządkować, a może komuś i one się przydadzą gdy zajrzy na mego bloga. Będę umieszczać zdjęcia z wykonywanych prac. Wspomniano nam, że warto takowe zdjęcia robić. Na pamiątkę chociażby. Zobaczymy jaka będzie różnica od ostatniego kursu bukieciarstwa.

Przedmioty których nas uczą i będą uczyć to:
- Materiałoznawstwo roślinne i nieroślinne
- Kulturowe podstawy florystyki środki wyrazu twórczego
- Kompozycje florystyczne
- Przedsiębiorstwo florystyczne
- Język obcy w florystyce
- Wykonywanie kompozycji florystycznych
- Podstawy przedsiębiorczości

W minioną sobotę i niedzielę poznawaliśmy rośliny.
Do tej pory znam sporo roślin i ich nazwy czy to z dziada pradziada czy to z książek, ale rzadko zapamiętywałam ich nazwy łacińskie. Teraz muszę się przestawić i zacząć stosować nazewnictwo łacińskie, bo to będzie wymagane. Pamiętam z bukieciarstwa, że słabo wchodziły mi do głowy  kompozycje florystyczne chodzi tu o style, rodzaje i charakter, nie potrafię tego ogarnąć, może dlatego, że nie widzę konkretnego bukietu czy kompozycji która bi mi to obrazowała. Jakoś muszę sobie z tym poradzić w sumie od czego jest internet :D Zapewne wszystko się rozjaśni gdy zacznę o tym czytać i przeglądać blogi florystyczne. To tyle na wstępie i do następnego razu pa pa odwiedzający mojego bloga, który już tak długo jest w powijakach.
Pozdrawiam Wszystkich :D

7 komentarzy:

  1. Gratuluje wybory szkoły! Praca z kwiatami jest taka ciekawa i pachnąca... To pilnie się ucz! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej! Ja też się na takie kierunek zapisałam w tym roku :D Mam takie same przedmioty jak Ty. Wiesz, z tym egzaminem nie jest do końca tak jak Ci powiedzieli. Ogólnie wszystkie kwiaty które są w szkole i które karzą nam się uczyć trzeba znać po łacinie. Nie możesz napisać róża.. musisz podać pełną nazwę, rodzaj no i oczywiście w języku łacińskim. Ja sobie od razu egzamin odpuściłam, bo i tak nie jest mi do niczego potrzebny chodzę do tej szkoły by coś wyciągnąć dla siebie.. :) Jak będziesz chciała pogadać to mój blog: http://fabrykalekkichmarzen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się w tym roku zapisałam do szkoły. Za tydzień pierwszy egzamin :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć Dziewczyny,
    też zapisałam się w 2013 na florystykę, kwiaty są piękne i wnoszą dużo radości w nasze życie, pięknie pachną. teraz siedzę nad pracami semestralnymi. Nie mogę się zabrać jakoś do nauki, ale muszę zdać wszystko. Nie jest łatwo, ale damy radę.
    Pozdrawiam i życzę sukcesów
    Powodzenia, Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, właśnie przeczytałam twojego bloga i myśle że będę do niego chyba często zaglądać. W tym roku kończę szkołę i planuje iść na florystykę. Jak wam się tam podobało? Jest trudno? Czekam na odp.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. hej ja też jestem w kl florystycznej i mam prace kontrolną do napisania ZNACZENIE I ZASTOSOWANIA MATERIAŁÓW NIEROŚLINNYCH WE FLORYSTYCE

    pisałyście coś takiego może znacie strone na której jest coś o tym napisane

    OdpowiedzUsuń